سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار

نظر

درمان با لیزر هموروئید و بواسیر

لیزر بواسیر

جراحی لیزر بواسیر از موثرترین روش های درمان بواسیر است که نسبت به جراحی سنتی، استاپلر و یا رابربند بهتر عمل کرده و دارای مزایای بیشتری است.


از دو نوع لیزر کم توان ( مادون قرمز یا IRC )  و پر توان یا دی اکسید کربن ( CO2 ) برای درمان بواسیر استفاده می شود که نوع کم توان آن برای درمان هموروئید ترومبوزه و نوع دوم آن برای برش توده به جای تیغ جراحی استفاده میشود.


لیزر کم توان محبوب ترین روش درمان بواسیر با لیزر است که جز روش های کم تهاجمی به حساب می آید . از مزایای این لیزر میتوان به عوارض کمترو درد بسیار کم آن اشاره کرد.


در نوع مادون قرمز، یک پروب کوچک به قسمت بالای عروق متورم بواسیر تماس پیدا میکند و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگی که به همورئدی متصل شده را منعقد و موجب خشک شدن آن میشود.


روش پرتوان برای بواسیر های کوچک، متوسط و برای هموروئید های داخلی که خونریزی و درد دارند، روش بسیار مناسبی است.


این روش علاوه بر اینکه هزینه زیادی ندارد، نیازی به بستری شدن ندارد و از جراحی های ساده ای است که به صورت سرپایی انجام میشود. 


جراحی با لیزر مادون قرمز نسبت به روش های دیگر مانند اسکلروتراپی و رابربند بهتر جواب داده و بیمار زودتر به نتیجه میرسد. زمان لازم برای این جراحی تنها 10 دقیقه بوده ولی اگر بواسیر، شدت بیشتری داشته باشد باید طی مراحلی این جراحی باید  تکرار شود.


مزایای جراحی بواسیر با لیزر

به دلایلی که در ادامه گفته شده، لیزر بواسیر یکی از بهترین روش های درمان بواسیر شناخته شده است:


تاثیر بیشتر نسبت به جراحی سنتی

درمان بواسیر بدون عمل با لیزر

آسیب کمتری به بافت می رساند

درد کمتر نسبت به جراحی سنتی

درمان فوری درد بواسیر

بدون نیاز به بیهوشی

بدون خونریزی

بدون نیاز به بستری در بیمارستان

نیازی به پانسمان داخلی ندارد

هزینه ی کمتر عمل لیزر بواسیر نسبت به جراحی بواسیر در بیمارستان

 

منبع :

لیزر بواسیر در کلینیک نشیمنگاه